zondag 21 augustus 2011

Blijven of verdwijnen?

Oké, ik geef het toe, ik kon niet wachten om weer te bloggen, dus vandaar, blog (:

Blijven of verdwijnen, dit slaat op iets in het leven, waar iedereen wel mee te maken heeft denk ik. Vrienden in het leven, blijven ze, of verdwijnen ze? En hoe komt het eigenlijk, door ruzie, verhuizing, middelbare school, of gewoon elkaar niet meer zien? Bij mij gaat het over een vriendin van het schaatsen, 8 jaar geleden. Elke week 1 dag 2 uur een les schaatsen. Al snel maakte ik vriendjes en vriendinnetjes bij het schaatsen (verkleinwoorden-gebruik, ik was toen 6) en het was altijd erg gezellig! Tot dat ik een meisje tegenkwam Mirthe. Ik dacht eerst dat ze een jongen was, want ze had jongensachtig haar, raar eigenlijk want tegenwoordig is jongens-achtig haar bij meisjes niet meer raar, kijk maar naar Stacey Rookhuizen. Die zat ook ineens bij X-Factor met een kapsel waar je ogen spontaan van gingen uitpuilen, maar goed Mirthe had jongens-achtig haar. We werden hele goede vriendinnetjes en ik bewonderde haar omdat ik vond dat ze goed kon schaatsen. Elke keer als het schaats-seizoen was afgelopen beloofden we elkaar dat we het volgende seizoen ons weer zouden opgeven totdat het jaar aankwam dat we stopten met schaatsen. Altijd als ik in bed lag beeldde ik me in dat ze op me schouder stond, als een soort beschermengel, en ik besefte laatst hoe erg ik haar mis! Ik weet helemaal niks van haar, behalve dat ze nu 15 is en Mirthe heet.


Wat ik nog meer weet, is dat ze altijd in m'n hart een plaatsje heeft.

Hebben jullie ook iemand die je mist? En hoe komt dat?

Liefs,

Jaimm

6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je beter kunt vragen wie er niemand mist. Maar herkenbaar, hoewel ik zuinig op mijn vrienden ben en er slechts 1 ben verloren die ik echt mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mis vrienden uit andere landen. Van sommige heb ik gehoord al heel lang niets meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik mis ook vrienden uit andere landen, ik weet niet eens of ik ze ooit wel ga zien (ze komen uit Rusland en China enzo).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mis vrienden die niet meer zijn wie ze waren.

    BeantwoordenVerwijderen