zaterdag 3 september 2011

Poëzie

Jullie kennen het misschien wel? En zo niet, dan wordt het tijd om te leren kennen. Zelf kan ik niet echt uitleggen wat poëzie inhoud, omdat poëzie een hele rijk omvang heeft. Voor sommige is het een uitlaatklep in oude tijden, voor sommige is het hun verliefderige gevoel kwijt te kunnen. En sommige vinden het ook gewoon leuk. En dit alles kan natuurlijk ook gewoon in combinatie. Vroeger (oké, niet toen ik klein was (en maak nou geen opmerking o je bent nog steeds niet groot xd) ongeveer 10 jaar ofzo) toen was ik begonnen met gedichten schrijven, alhoewel flustels. En waardoor dat is gekomen weet ik niet. Dus dat hoef je ook niet meer te vragen (: ,als je dat al van plan was überhaupt, en toen ontdekte ik Puberpoëzie: http://www.puberpoezie.nl/ en daar ben ik toen gedichten gaan insturen. En eigenlijk was dat een behoorlijke brok voor mij. Mijn gedichten werden telkens afgewezen, zelfs mijn gedicht waar ik het meest trots op was en langzaam ontwikkelde ik een andere stijl die beter werd en zich nog steeds ontwikkelt. En poëzie maakt wel deel uit van mijn leven. En dat deel is mijn uitlaatklep die de laatste tijd een beetje stroef is, maar vandaag weer bij ge-oliet. (hoe de piep schrijf je dat woord?) En ik merk dat ik al weer veels te veel over mezelf praat.

Als je van poëzie houdt, neem dan dus eens een kijkje op http://www.puberpoezie.nl/
zo niet, waar hou je dan van? Of van nog meerdere dingen?

Liefs,

Jaimm

5 opmerkingen:

  1. Poëzie... Die ellenlange moeilijke lappen tekst op rijm? Of sinterklaas gedichten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poëzie, thsjaa. Als jij een sinterklaas gedicht poëzie vind. En poëzie hoeft niet perce die ellenlange moeilijke lappen tekst op rijm te zijn. Dat is slechts een klein onderdeel van poëzie. Dus tshjaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reclameee :) Kleine grappigie gedichtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik kan poëzie wel waarderen, maar lang niet alles. Zelf vind ik de gedichten van Toon Tellegen heel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. (En I <3 sinterklaasgedichten.) En we moeten poëzie lezen voor school maar ik snap het niet. W t f is ochtendgloren voor woord? :) Maar ik houd wel van jullie blogg hoor. :) N is puberpoëzie die groene site met dat potloodje? of wagt. k kan op die link klikken hé? Slimheidd.

    BeantwoordenVerwijderen