donderdag 22 september 2011

Pepernoten

Heuuull misschien dat jullie ze al wel in de winkels hebben zien liggen? Zo nee, meld ik bij deze; ze liggen in de winkels. Ik denk bij mezelf wtf? Pepernoten zijn bij mij gekoppeld aan Sinterklaas, en volgens mij is het niet snel Sinterklaas, tenminste niet komende maand al. Ik vind het altijd zo gezellig rond Sinterklaas om dan naar de supermarkt gegaan en lekker pepernoten in te slaan en lekker op te eten elke dag. Maar bij mezelf denk ik nu? Ik heb echt geen trek in pepernoten, tenzij ik een vreetbui heb, maar los daarvan, mijn smaak staat het nu nog niet toe. Altijd als ik een pepernoot proef denk ik, ja bijna Sinterklaas. Dat vind ik altijd heerlijk aan Sinterklaas-snoepgoed. Hetzelfde geldt voor oliebollen voor Nieuwjaar, maar om niet af te leiden van het onderwerp, pepernoten. Je hebt ook met chocolade omringde pepernoten. Zelf vind ik die ronduit smerig, maar ik ken zat mensen die het wel heel lekker vinden. En ik weet ook nog dat we op de basisschool pepernoten gingen bakken en dan zat je heel ongeduldig op je stoel te wiebelen tot ze eindelijk klaar waren en dan wil je eigenlijk meteen alles opeten en dat doe je dan toch niet zodat je er zolang mogelijk als kan van genieten. En het was dan ook al helemaal cool als er 2 pepernoten aan elkaar gebakken waren, of je ging ruilen omdat sommige vormpjes hadden gemaakt. En dan keek je altijd wel weer uit naar volgend jaar. Geweldige tijden.


Wat vinden jullie, horen ze nou al in de winkel of niet?


Liefs,

Jaimy

4 opmerkingen:

  1. Pepernoten, gadverdamme.

    Ps. Nais blog hebben jullie. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK HOU VAN PEPERNOTEN! Maar het is wel een beetje vroeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, hoewel ik ze al wel gegeten heb (Chocolade pepernoten. Daar kun je geen nee tegen zeggen) vind ik echt wel echt te vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen