zondag 18 september 2011

Slapen & dromen

Ik kan er wellicht van uit gaan dat iedereen dat woord kent? Ik in iedergeval wel, het is 1 van mijn favo bezigheden. Lekker slapen, altijd als ik wakker wordt en ik moet die volgende dag nog naar school uitrekenen hoelang ik nog moet slapen. Of in het weekend, heerlijk uitslapen. Sommige worden wakker en hebben dan een humeur waar je U tegen zegt. En sommige worden wakker met een bigsmile op hun gezicht omdat ze die dag iets leuks gaan doen. En dan heb je ook nog de dromen. Leuke dromen, minder leuke dromen, nachtmerrie's in allerlei soorten en maten. Soms meerdere dromen in een nacht, soms geen dromen, of die je je niet kan herinneren. Er is mij weleens verteld dat een droom maar 6 seconden duurt, maar zelf kan ik dat niet geloven aangezien ik weleens hele avonturen of dagen mee maak in mijn droom en die duren echt geen 6 seconden. Vroeger had ik ook weleens een palindroom (terugkerende droom), althans nachtmerrie, maar die heb ik gelukkig niet meer. Of gewoon een nachtmerrie. Daarom had ik een dromenvanger gekocht, en opgehangen. En het zij zo dat zij nachtmerrie's tegen houdt, maar ik denk dat zoiets vooral tussen je oren zou zitten. Maar goed, ik was klein, de dromenvanger zag er leuk uit, en nare nachtmerrie's wilde ik niet. Dus dat was makkelijk besloten.

Hebben jullie een ochtendhumeur? Vaak nachtmerrie's? Houd je ook van slapen?

Liefs,

Jaimy

3 opmerkingen:

  1. Hmm, ik heb niet echt een ochtendhumeur maar je moet 's morgens geen hele verhalen gaan vertellen tegen mij want dan haak ik af :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op dit moment een ochtendhumeur :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het beste is smorgens vroeg in het bos gaan wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen